Tuesday, May 29, 2007

Graduation Photos!

Well...I just spent way too much time uploading photos and trying to figure out how to post using Photobucket. I hope this works. Thank you to my "photographer" Sr. Toni (YAY!) for the fabu pictures! Enjoy the grad photos folks!


Basically...graduation was awesome. My mom, dad, grandparents, baby sister Ellie :) and a whole bunch of SSSFs were all there to cheer me on!

I was the cantor at the liturgy, which went quite well. It was a beautiful liturgy. I gave the invocation at the graduation conmencement ceremony; that was such a neat experience. Then we relaxed and PARTIED on Sunday...with 70 of my closest friends, relatives, and SSSFs. I am so grateful for the support and the gift of community and family. All of the celebrating was grand! Now off to go be a principal! yay!

Wednesday, May 23, 2007

Sr. Mary Lawyer Girl!

Ok...so I totally got home from Omaha a week an a half ago BUT I have a great excuse for not updating! I GRADUATED. I promised photos and stories from Sr. Kathy's graduation and thus you shall have. I PROMISE I will update you with MY GRADUATION next.

YES! I was in OMAHA for Sr. Kathy Chuston's graduation from Creighton University's school of LAW! We are soooooooo proud of her. She's our sister--woo hoo! She's worked hard--yee hah! She's got her JD--yippee kiaheye! Here's the low down on our fun trip:

Friday night we started the festivities with a beautiful liturgy and then to the hooding we go. Let me tell you...it was HOT outside and coordinating 17 School Sisters and relying on Creighton Shuttles was an adventure; that's a story and a half! Finally, I went and got our nun-van and created our very own SSSF shuttle service. I think my next calling may be to provide tours of the Creighton campus...just kidding.

Here's a picture of Sr. Kathy right after she's been hooded. Yep that's right...Sr. Kathy, in the hood! She looks soooooo good in that Doctor robe with the pretty purple lawyer stripes!

This is a picture of ALL of the rockin' SSSFs that came to celebrate and support our sister! Community is a great thing!

The next day (Saturday) was graduation day! Here's pensive looking Sr. Kathy. Really the inner monologue is saying "C'mon ... give me that diploma...c'mon!"

The ceremony was great. Bob Newhart was their speaker. Sr. Kathy won the award for loudest cheering section! We were so thrilled for her.

Now...of course in good School Sister fashion...we PARTY afterwards...oh yeah. BIG PARTY GIRLS we are! So Kathy had some of her professors, friends from Chi-town, and lots o' SSSFs and we partied it up.

But before we party we decorate...right? Right! And while decorating if someone challenges you to a balloon dual...one MUST respond right? Right! Well...I couldn't say no to Sr. Liz vs. Sr. Katy/ Provie vs. Novice in the Balloon Excitement. I'll let the photos speak for themeselves:

Sr. Liz immediately pops Sr. Katy's balloon. Sr. Katy uses those great basketball defensive skills to box out Sr. Liz. But NO! Sr. Liz quickly reacts and draws the balloon over Sr. Katy's head. Who will win this insanity? Just when Sr. Liz thought it was over, Sr. Katy comes back. They run around the table (everyone else--aka the audience--can't believe this is happening. Yes Sr. Liz looks strong...can she do it?

Can Sr. Katy recover? Will she do it? Will it be "youth" or "wisdom" who will come out victorious?

OH....SR. LIZ pulls a spin move and grabs Sr. Katy's balloon in the last second. Ahah! Provie wins this one...but both have agreed to a future rematch. Fun and laughter was had by all!

Yes...that's how we prepare for a party...or perhaps it will be the new trend!

Overall...Omaha was a WONDERFUL event. It was so great to go and support Kathy. She's worked so hard these three years and I was/am SOOO proud of her. Now we send her lots of prayers because she's studying very hard for her BAR exam. Good luck Sr. Lawyer Girl!

Thursday, May 10, 2007


Hello to my faithful blog readers from Omaha, Nebraska!

I am here for the weekend for Sr. Kathy's graduation from LAW SCHOOL! WOOO HOOO! We've got lawyer sister in the house!

I will take some pictures and give ya'll the full update upon my return to the "big city".

Peace out..yo.

Tuesday, May 1, 2007

GREAT news!

I just received the official "YOU GO GIRL" from my provincials regarding making vows!

They have accepted my request to make vows...for THREE years! (That's the maximum amount of time you can request and that is what I asked for). I will meet with them in 2 weeks in person, but in the meantime...I'm sooooo thrilled!

Yay....I'm officially on the road to vow-age. Yipeee...yeehah...woot woot! (Think there's any energy streaming from my being? nah...not me) I'm uber excited...that's for sure.

Thanks for the great news, Provies!